Life events Waarde creëren

Verbanden competenties 
Door te Waarde te creëren aan het leven (van anderen) door middel van omdenken, is mijn competentie Communiceren nodig, om dit over te brengen op anderen. Ook heeft dit een mate van Leiderschap nodig om medewerkers aan te zetten tot omdenken. Mijn Lerende vermogen heeft mij de vaardigheid omdenken aangeleerd en nu kan ik het aan medewerkers, kennissen en familieleden leren.

Om Waarde te kunnen creëren op de winkelvloer is Leiderschap en Communicatie nodig. Om medewerkers mee te nemen in mij visie gebruik ik deze vaardigheden. Door feedback te vragen aan klanten, mijn leidinggevende of anderen personen, zet ik mijn Lerend en Analytisch vermogen in, om hier van te leren en patronen te herkennen, structureel op te lossen en te borgen. Dit structureel oplossen en borgen bewijst mijn resultaatgericht handelen en mijn vaardigheid Managen & Organiseren. Klanten inspireren kan ik niet alleen, maar door Samen te werken en te Netwerken met de verschillende versafdelingen kunnen we het mogelijk maken om inspirerende gerecht combinaties te maken 


Omdenken en inspireren 

Het leven waarderen en beter maken vind ik belangrijk. Ik hou van positiviteit, dat kost mij het minste energie. Waarde creëren in mijn werk, privé, op school en waar ik ook ben, doe ik door omdenken. Alles kun je positief bekijken. Elke gebeurtenis heeft ook z'n voordelen.
Door op deze manier naar het leven en de daarbij horende situaties, leermomenten of gebeurtenissen te kijken, sta je altijd in de goede 'modus' om te leren, te relativeren en over te gaan naar oplossingsgericht denken. Deze vaardigheid probeer ik de medewerkers in mijn winkel, mijn vrouw en andere naasten ook te leren. Door situaties samen te beleven of hierop te reflecteren kan ik anderen meenemen in deze manier van omdenken

Waarde creëren op de winkelvloer doe ik graag door het inspireren en aanzetten van medewerkers en klanten. De klantenbeleving verbeteren is waar ik mij dagelijks mee bezig houd. Door met de ogen van een klant naar mijn eigen winkel te kijken, vallen vaak zaken op waar een klant ook tegen aanloopt. Ook vraag ik vaste klanten feedback over hun winkelervaring, om hier van te leren en de winkel weer verder te ontwikkelen. Door veel rondes door de winkel te lopen en om mij heen te kijken, vallen vaak afwijkende zaken op welke ik dan weg zet bij een medewerker. Bij de eerst opvolgende winkelronde controleer ik of de taken zijn uitgevoerd.

Medewerkers inspireer ik door hen vanuit een ander perspectief naar de afdelingen te laten kijken. Hierdoor wordt de medewerker ook steeds scherper op zijn of haar afdeling. Medewerkers aanzetten tot nadenken helpt bij het voorkomen van afwijking in de klantenbeleving. Je kunt een medewerker "voorkauwen" wat hij of zij moet doen, of je activeert de medewerker tot nadenken

Waarde creëren in commercie vind ik erg leuk om te doen. Door inspirerende combinaties te presenteren, zet ik klanten aan tot kopen. De consument van nu houdt van gemak. Als er een koeling gepresenteerd wordt, met alle producten voor een Mexicaanse maaltijd, neemt de klant sneller alle producten mee en niet alleen het alleen het gehakt.

 

© 2024 Eindportfolio persoonlijke ontwikkeling Tseard Reijenga. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin