Life events Waarde creëren

Verbanden competenties
Door te Waarde te creëren aan het leven (van anderen)
door middel van omdenken, is mijn competentie Communiceren nodig, om dit
over te brengen op anderen. Ook heeft dit een mate van Leiderschap nodig
om medewerkers aan te zetten tot omdenken. Mijn Lerende vermogen heeft
mij de vaardigheid omdenken aangeleerd en nu kan ik het aan medewerkers, kennissen
en familieleden leren.
Om Waarde te kunnen creëren op de winkelvloer is Leiderschap
en Communicatie nodig. Om medewerkers mee te nemen in mij visie
gebruik ik deze vaardigheden. Door feedback te vragen aan klanten, mijn
leidinggevende of anderen personen, zet ik mijn Lerend en Analytisch
vermogen in, om hier van te leren en patronen te herkennen, structureel op te lossen en te borgen. Dit structureel oplossen en borgen bewijst
mijn resultaatgericht handelen en mijn vaardigheid Managen & Organiseren.
Klanten inspireren kan ik niet alleen, maar door Samen te werken en te Netwerken met de verschillende versafdelingen kunnen we het mogelijk maken
om inspirerende gerecht combinaties te maken
Omdenken en inspireren
Het leven waarderen en beter maken vind ik belangrijk. Ik
hou van positiviteit, dat kost mij het minste energie. Waarde creëren in mijn werk, privé, op school en waar ik ook ben, doe ik door omdenken. Alles kun
je positief bekijken. Elke gebeurtenis heeft ook z'n voordelen.
Door op deze manier naar het leven en de daarbij horende situaties, leermomenten
of gebeurtenissen te kijken, sta je altijd in de goede 'modus' om te leren, te
relativeren en over te gaan naar oplossingsgericht denken. Deze vaardigheid
probeer ik de medewerkers in mijn winkel, mijn vrouw en andere naasten ook te
leren. Door situaties samen te beleven of hierop te reflecteren kan ik anderen
meenemen in deze manier van omdenken
Waarde creëren op de winkelvloer doe ik graag door het inspireren en aanzetten van medewerkers en klanten. De klantenbeleving verbeteren is waar ik mij dagelijks mee bezig houd. Door met de ogen van een klant naar mijn eigen winkel te kijken, vallen vaak zaken op waar een klant ook tegen aanloopt. Ook vraag ik vaste klanten feedback over hun winkelervaring, om hier van te leren en de winkel weer verder te ontwikkelen. Door veel rondes door de winkel te lopen en om mij heen te kijken, vallen vaak afwijkende zaken op welke ik dan weg zet bij een medewerker. Bij de eerst opvolgende winkelronde controleer ik of de taken zijn uitgevoerd.
Medewerkers inspireer ik door hen vanuit een ander perspectief naar de afdelingen te laten kijken. Hierdoor wordt de medewerker ook steeds scherper op zijn of haar afdeling. Medewerkers aanzetten tot nadenken helpt bij het voorkomen van afwijking in de klantenbeleving. Je kunt een medewerker "voorkauwen" wat hij of zij moet doen, of je activeert de medewerker tot nadenken
Waarde creëren in commercie vind ik erg leuk om te doen. Door inspirerende combinaties te presenteren, zet ik klanten aan tot kopen. De consument van nu houdt van gemak. Als er een koeling gepresenteerd wordt, met alle producten voor een Mexicaanse maaltijd, neemt de klant sneller alle producten mee en niet alleen het alleen het gehakt.